stressijänes

Mis elus tähtis on? Ma arvan, et see, mis parasjagu valutab.

Kui näiteks hammas valutab ja valutab ikka korralikult, pole tähtis, kes on poliitikas, mis makse tõstetakse, milline kuulsus suri ja milliste avaldustega esines Trump seekord. Loeb ainult konkreetne valu ja sellest lahti saamine. Inimeseks olemist pole võimalik nautida, kui hambanärv hõõgub nagu grillvarda ots. Maailm ei saa oma värve tagasi enne, kui see järgi annab. Ja just sellist hambavalu ma hiljuti kogesin. Sellist, mis tekitab tahtmise hüpata jalad harki metallist torule, et saaks paar sekunditki nautida valusööstu kusagil mujal.

Neelasin sõbrale kirjutatud seljavalu rohtu ja ootasin esmaspäevast arstiaega.

Ühel hetkel lebasingi toolis, hambaarsti lambi valgus näol. Arst oli super tore, aga protsess ise… keha trimmi tõmbavalt valus! Hambanärvid vaatasid mu suurest hambaaugust ärritunud näoga välja ning protesteerisid iga kord kui puur, nõel või isegi õhuvool neile vastu läks. Inimkehal on vähe hellemaid kohti, kui hambanärv ja seda torkides saaks ükskõik kellelt teada ükskõik mida vaja – sõjasaladused, vajalikud nimed ja ilmselt ka homsed lotovõidu numbrid. Seekord sellel toolil lebades oleksin vajadusel reetnud lähimaid sõpru.

Arst selgitas ja tegi oma tööd. Arst vabandas ja tegi oma tööd. Arst pakkus mulle stressipalli. Arst pakkus mulle stressijänest. Võtsin palli ja see oli mul peos nagu mänguasi koera lõugade vahel. Mudisin ja vahtisin valget kabineti lage, suu pärani nagu raputaksin sinna viimast veetilka keset Sahara kõrbe.

Lõpuks hakkas protseduur lõppema. Seljatugi tõstis mu roidunud keha aeglaselt püsti ja arst tõmbas enda suumaski kaelale rippuma. Ta vaatas mulle küsivalt ja hoolivalt otsa. Vaatasin vastu ja ütlesin vaikselt: „Järgmine kord tahan seda stressijänest ka“. „Sa saad selle“, vastas arst.

Umbes poole tunni pärast hakkas ärritunud hammas rahunema. Maailm tundus kohe natuke värvilisem. Maailm tuli jälle lähemale.

Mis elus tähtis on? Ilmselt see, mis on oma kehale kõige lähem. See mis parasjagu haiget teeb. Ja see, et valu ära läheks. Ja alles siis saab mõelda suuremaid mõtteid ja vaadata, mis teised teevad. Nii me oleme ehitatud.

Ja vahel võib täiskasvanud mees ka stressijänest vajada. Seda ei pea võtma, aga hea on mõelda, et see vajadusel olemas on.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started